1) заступа и предствља стамбену заједницу;
2) подноси пријаву за упис стамбене заједнице у Регистар стамбених заједница;
3) подноси пријаву за регистрацију правила власника у складу са чланом 17. став 8. овог закона;
4) истиче решење о регистрацији стамбене заједнице на видно место у стамбеној згради;
5) врши попис посебних, заједничких и самосталних делова и врши њихово означавање;
6) успоставља и води евиденцију о власницима посебних делова, власницима самосталних делова и лицима којима су заједнички или посебни делови зграде издати у закуп, односно на коришћење по другом основу (за физичка лица име, презиме и ЈМБГ, а за правна лица пословно име, адреса седишта и матични број);
7) извршава одлуке стамбене заједнице;
8) на основу одлуке скупштине стамбене заједнице о управљању средствима стамбене заједнице располаже средствима са текућег рачуна стамбене заједнице, у складу са прописима којима се уређује отварање, вођење и гашење текућих рачуна;
9) на основу извештаја о провери стања зграде предлаже скупштини стамбене заједнице програм одржавања и стара се о његовој реализацији;
10) организује радове хитних интервенција;
11) организује извођење радова на заједничким деловима зграде и земљишту за редовну употребу зграде у складу са усвојеним програмом одржавања и контролише да ли се ови радови изводе;
12) води евиденцију о приходима и расходима стамбене заједнице;
13) подноси скупштини стамбене заједнице извештај о раду који посебно садржи приказ укупних прихода и расхода стамбене заједнице, реализованих активности у односу на планиране, као и искоришћења средства за реализацију сваке од активности;
14) врши и друге послове одређене законом.
Професионални управник врши послове из надлежности управника зграде.
Поред послова из става 1. овог члана, професионани управник врши и следеће послове:
1) стара се о одржавању земљишта које служи за редовну употребу зграде;
2) прима пријаве кварова или других проблема (непоштовање кућног реда, бука и други штетни утицаји у згради) сваким даном у недељи у периоду од 00-24 часа;
3) на основу примљене пријаве из тачке 2) овог става обавештава надлежни орган о проблему, односно захтева предузимање одговарајућих мера од надлежног органа;
4) евидентира сваку примљену пријаву са подацима о проблему и времену пријема, као и са другим подацима ако су познати (име и презиме подносиоца пријаве, лицу које је узроковало проблеме и друго);
5) обезбеђује извршење радова на хитним интервенцијама;
6) предлаже скупштини стамбене заједнице висину накнаде за одржавање заједничких делова зграде и земљишта на основу најмање три прикупљене понуде од лица која се баве одржавањем заједничких делова зграде и земљишта.
Професионални управник подноси извештај о свом раду стамбеној заједници најмање два пута годишње ако другачије није уговорено, а у случају престанка важења уговора о поверавању послова професионалног управљања, овај извештај подноси најкасније у року од 30 дана од дана престанака важења уговора.
Професионални управник одговара стамбеној заједници за штету коју она трпи због његових пропуста у раду, као и сваком власнику посебног, односно самосталног дела уколико због пропуста у раду професионалног управника претрпе штету на свом посебном, односно самосталном делу.
Професионални управник има право на накнаду чија се висина одређује уговором о поверавању послова професионалног управљања.
2. преглед свих седница са исходом гласања
3. могућност електронског гласања
4. свакодневни увид у стање рачуна стамбене заједнице
5. свакодневни увид у стање свих прихода и расхода током пословне године.
И још много тога ...